Cvičení na foam rolleru

10. 3. 2018

Válím, válíš, válíme, kam, to ještě nevíme? Na Aljašku, do Afriky, hledat uvolnění a proti bolesti prospěšné triky. S válcem rozválcuješ stres a napětí, dřív než napočítáš do pěti.

O uvolňujícím cvičení na foam rollerech

Obsah lekcí je založen na znalosti a zkušeností s autorskou metodou MELT od Sue Hitzmann a postupů uplatňovaných při auto-myofasciálním uvolnění pomocí pěnových válců tzv. foam rollerů.

Automasáž a cvičení na rollerech odstraňuje chronickou bolest, přispívá ke správnému držení těla a zvláště zmírňuje napětí ve svalech, pojivech a kloubech. Tento způsob cvičení napomáhá k rychlé rehydrataci pojivové tkáně, čímž se uvolní dlouho zadržované napětí a “uvízlý stres”, který je způsobený každodenním jednostranným a opakovaným zatěžováním v určitých tělesných partiích (tím je např. práce za PC, sezení, stání).

Válec je také skvělý pomocník nejen pro uvolnění napětí zmyofasciální tkáně, ale také jako balanční a stabilizační rehabilitační pomůcka. Už jenom to, abychom se na něm udrželi, nás donutí zaktivovat hluboké stabilizační svaly středu (core), které přímo souvisí se správným držením těla.

Sestavy cviků probíhají s využitím dlouhých pěnových válců. Pro uvolnění zatuhlých svalů a pojivové tkáně je potřeba jemného tlaku a specifického pohybu na válci, který  je systematicky směřován do konkrétních zón těla. V lekcíh využíváme také malých míčků pro uvolnění oblasti chodidla a rukou. Součástí každé lekce je i práce s dechem a vedení pozornosti k fyzickým změnám před a po každé lekci.

Délka lekcí je 60 minut a doporučujeme je pro maximálně 12 účastníků ve skupině.

Leave a reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Go top